Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Rainforrest Challenge 2010

RFC2010A 2010-es verseny ismét Johor tartományban kerül megrendezésre,a tavalyihoz
hasonlóan. A rendező város is ugyan az lesz, Johor Bahru, ahol a város
vezetősége maximális támogatása mellet zajlott a 2009-es futam. A verseny
főhadiszállása is változatlan, a Zon-Regency hotel,ami közvetlenül a tenger
parton fekszik, gyönyörű panorámával az öböl túl oldalán lévő Singapurra.

RFC 2010

Nov.29.-Dec.01.
Érkezés Kuala Lumpur-ba.

Dec.02.
A nagy nyitóbuli Kuala Lumpur-ban

Dec.03.(-1.nap)
A mezőny levonul a KL.-ből Johor Barhu városába.
A hotel elfoglalása,(ZON-REGENCY)adminisztráció.

Dec.04.
Hivatalos megnyitó , majd prolog.

Dec05.
A progol 2. napja, majd irány a jungel!!!

Dec06.-12.
Jungel szakaszok teljesítése.

Dec.13.
Befutó a Dél Kínai tenger partján lévő célba.
A mezőny visszaérkezik Johorba a szállodához.
Este záró ünnepség.

Dec.14.
A résztvevők visszaérkeznek Kulal Lumpurba.

Dec.15.
Hatalmas záróbuli Kuala Lumpurban.

Dec.16.
Visszautás európába,már aki onnan jött:)
Találkozunk 2011-ben!

Az ehhez kapcsolódó videó megtekinthető lentebb. (legfrissebb legelöl)



Rainforest Challenge 2009

Látogatás a híres Malajziai offroad versenyen.

Hosszú éveken keresztül csupán az újságok hasábjain követtem az eseményeket, az idén viszont élőben a helyszínen nézhettem meg hogyan is csinálják ezt a föld másik oldalán...

Az R.F.C. a világ egyik legkeményebb hosszú távú trophy versenye. Nehézsége talán a földrajzi elhelyezkedéséből adódik, mivel a verseny nagy része a Maláj dzsungelben zajlik. A másik ilyen tényező az időpont, ugyanis a hagyományosan dec. első hetében rendezendő versenyen nem ritka az égi áldás, itt ugyanis ilyenkor még (a monszun miatt) naponta esik az eső.
A verseny központja Kuala Lumpur városa, ahol a gépátvétel, és az adminisztrativ dolgok zajlanak. Itt rendezték meg a hagyományoknak megfelelően a verseny „nyitóbuliját” is aminek most egy Aloha nevű bár adott otthont. A hivatalos nyitóbeszéd után gyorsan megtaláltuk a közös nyelvet a világ minden tájáról érkező versenyzőkkel és kísérőikkel. A buli egy szomszédos bárban folytatódott, ahol azért fel- fel bukkant néhány R.F.C.-s pólóba öltözött emberke. Nem hoztunk szégyent a Magyar offroadosokra, ugyanis hajnalra minden „kolega” elszivárgott a buliból csak mi maradtunk. Később tudtam meg , hogy a verseny főbírójával és a tavalyi bajnok párossal kerülgettük egymást...

A 2009-es futamon 38 csapat vett részt, akik 13 különböző országból érkeztek. Természetesen a legtöbben Ázsiából, illetve a környező országokból jöttek. A legnagyobb európai csapattal az Oroszok érkeztek.

Kuala Lumpurból a mezőny a 300km-re délre fekvő Johor városába vonult, ahol a verseny kiinduló pontja volt. Itt tartották a rajtceremóniát,népi táncosokkal és egyéb fellépők közreműködésével. A rendezvényen a tartományi herceg is részt vett. A műsorok után a mezőny áthajtott a rajtkapun, majd konvojba(rendőri felvezetéssel, a fél várost lezárták) elvonult a város külső részére , a hol a prologot rendezték.
Ezzel egyidőben a rendezők megpróbálták összehozni a legtöbb 4x4-es autót egy rendezvényen. A cél 500 4x4 kocsi volt,de délre ez a szám 600-ra nőt. A végső összeszámolás azonban el kellett halasztani a délutáni eső miatt. A mikor az eső végre elállt, megdőlhetett az eddigi Maláj rekord 721(!) 4x4-es autóval.

A 2007-es”nagy menekülés”( a monszun miatt az egész mezőny a dzsungelben ragadt, ahonnan a katonaság segítségével sikerült csak kijutni) , és a 2008-as „ befejezetlen ügy”( szintén az esőzések miatt nem tudták teljesíteni a teljes távot),után a nagy kérdés az volt az idei RFC-n, hogy sikerül-e végigcsinálni a verseny teljes távját, vagy innmáron harmadszorra is a természet győz a versenyzők felett.

Már nagyon vártam, hogy akció közben is láthassam az autókat. A prolog (nem úgy mint nálunk), rendes speciálokból áll, ami bele is számít a versenybe. Főleg mesterségesen kialakított pályákat kellett teljesíteni a mezőnynek. Első ránézésre nem tűnt valami keménynek a dolog, bátran összehasonlítottam az itthoni specekkel, az ott látottakat.
DE!
Egy valamit kifelejtettem:a menetrend szerint érkező esőt. Ami jött is és ingovánnyá válltoztatta a pályákat...Azok amik szárazon simán, vagy nem nagy erőfeszítéssel járhatóak voltak, másnapra igen feladták a leckét a versenyzőknek. Az 1-1.5 m mély gödrök színig teltek vízzel. A kis patakocska amin előző nap simán átsétáltam, mostanra úgy nyelte el az autókat, hogy az ajtókon folyt be a sár...A ki az elején ment könnyebb dolga volt, de azért mindenkinek jutotta küzdelemből a második napon is bőven. Volt egy helyszín ahova már csak versenyautóval lehetett eljutni,itt már egy kicsit „dzsungel” érzése volt az embernek, mert ezt a speciált egy erdős részen jelölték ki, természetes akadályokon át .Egy Cseh csapat autójával sikerült ide is eljutnom. Itt aztán láthattuk az igazi offroad-ot, a hipergyors kardános csörlőzéséket, és a levegővel vezérelt sarokfékek használatát...
Ha már a technika szóba jött, néhány gondolat az autókról. A legfurcsább az volt, hogy többnyire benzines motorokat használnak, ami között nem ritka turbós, vagy a biturbós(!) erőforrás. A normál hidak főleg a Toyotától származnak,a portálok pedig a Volvótól. Csörlőkkel bőven el vannak látva, elöl-hátul kardános csörlő, és még elektromos is van az autókban. Két csörlőt nem nagyon láttam, inkább 3 vagy 4 van az autókon. A gumik 90% Simex, vagy Silverstone, a maradék pedig Bogger. Az autók az egyszerűség jegyében épülnek,minimális elektronikával, és semmi hokusz-pókusz ami esetleg elromolhatna.
Az első két nap után a mezőny elindult a dzsungel felé, ahol ebben az évben mindig valami folyó parton vertek tábort, és oldották meg az ott kijelölt feladatokat. A szokásos fantázianevű szakaszok most is jelen voltak úgy mint:The Predator, The Termionator, By Thr Rivers of Babylon,Twilight Zone, és végül a Sting of The Scorpions. A legkeményebb szakasznak a Twilight Zone ígérkezett, amit a rendezők kivettek a versenyből, így „csak” át kellett rajta haladni a csapatoknak egymást segítve. Még így is megdolgoztatta a versenyzőket és autóikat rendesen.
Az idei az egyik „legszárazabb”verseny volt az eddigiek közül, ugyanis a következő napokban elkerülte az eső a mezőnyt, így a teljes előírt távot teljesíteni tudták. A végén még egy pihenő napot is beiktattak a rendezők. Ami azért a Rainforest Challenge-re nem jellemző.

“ A küldetés végrehajtva.”
Természet Anyánk kegyes volt hozzánk. De meg így eső nélkül is belekóstolhattunk mindenbe kicsit idén. Az útvonal, a kaland, a versengés, a dráma, Babilon folyóinak táborhelyei, az emberi – es gépi erő, a nyitó –es záróünnepség csinnadrattája, igazi csapatmunka – minden helyet kapott a RFC 2009-ben.

Malajzia 2009

--Aticar--

Letölthető anyagok:
Rainforest Challenge 2009 eredmények

További videók a témában:



















További képek a témában:
keptar.terep.hu/album258
keptar.terep.hu/album268
keptar.terep.hu/album266

Készítette: Kóródi Attila | Készült: 2010. március 22. | Utolsó frissítés: